woensdag 6 maart 2013

Lieflijke lentedag

In de ochtend schijnt de zon langs het gordijn. Vandaag wordt een stralende lentedag. Aan de slag met bloembollen, mandjes en potjes. Ik wil de aarde voelen, en trek deze keer geen handschoenen aan. Mijn nette nagels ten spijt. Een lieveheersbeestje komt mij vergezellen. Zo'n oranje met zwarte stippen. Het komt mij vertellen over de lente, en dat het zover is. We stoppen de bloembollen in de aarde en krijgen groene vingers. Of eigenlijk... nou ja. Het zonnetje stemt ons vrolijk en versterkt de kleuren om ons heen. Lieflijk roze, fris geel, vertrouwd groen en zacht blauw. De zon gaat mee, ons huis in. Tegelijk met de geur van lente.
Tevreden eet ik mijn broodje in de zon. Wat een leven. Ik hou ervan. Tijdens een wandeling in de natuur is de temperatuur aangenaam. Mijn neus draagt een zonnebril. Er waait een stevige wind, maar niet te fris. Een zeilboot laveert de vaart op. Zigzaggend tegen de wind in. De ganzen gakken dat het tijd is om verder te gaan. Ze stijgen op en maken plaats voor de broedende vogels die hier binnenkort hun intrek nemen.
In de late middag schijnt de zon nog steeds. Het is een stralende dag. Een lieflijke lentedag met het zonnetje daar, en hier een lach.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten